Amanda Malm

Next stop -California and Joshua Tree!
Hawaii visiten var över och det var dags att åka vidare, nästa stopp på resan var Cali! Megatrötta från resan tog vi en taxi till Santa Monica vid 6 på morgonen där min kompis Laura kom och hämtade upp oss. Det var dags för roadtrip, direkt till ett ställe jag velat åka till länge, Joshua Tree Nationalpark!

Vi kom dit och gick runt och kollade biútiker (Vintage-butikinlägg kommer!) och åt lunch. (Jag åt den godaste bönburgaren jag någonsin ätit på Natural Sisters) Laura jobbar som fotograf och hade ett fotojobb på eftermiddagen så då hängde Sverker och jag runt själva. När hon var färdig åkte vi till vårat söta hotell med en egen liten stuga. Käkade middag i restaurangen som var fylld av folk och ett gulligt litet band som spelade med världens charmigaste jazz-tant som sjöng!

Vilket quirky litet ställe det var! Så många konstiga små butiker, konstinstallationer och gallerier!

//The Hawaii visit was over and it was time for our next stop -Cali! Super tired from the trip we took a taxi from the airport to Santa Monica at 6 in the morning, where my friend Laura picked us up. It was time for a roadtrip to a place i've been wanting to see for a long time, Joshua Tree National Park!

We got there and strolled around in boutiques (vintage stores post is coming!) and had lunch (I hade the best bean burger I've ever had in my life at Natural Sisters). Laura works as a photographer and had a job that afternoon so Sverker and I hung around by ourselfs until she was done and we went to our little hotel, with our own cute little cabin. We had dinner at their restaurant that was packed with people and a sweet little band with the coolest jazz lady singing! What a quirky place Joshua Tree is, so many wierd little shops, art installations and galleries!